vrijdag 17 augustus 2012

Beetje vakantie.........

Daar lijkt het natuurlijk wel een beetje op, vandaag in verhouding met de twee vorige dagen een kort stukje gelopen.Vanmorgen vertrokken bij de nonnetjes om 6 uur vanuit Santo Domingo De La Calzada en ik was even na half een in de herberg van het Zwitsers genootschap dat gehuisvest is in een oud gedeelte van de kerk in Belorado.

Het was niet zo'n geweldig mooi stuk met regelmatig een snelweg naast ons en natuurlijk was in het eerste dorpje de bar gesloten en snakte ik naar een bakkie met een chocoladebroodje.Ik ben daar sinds Frankrijk een beetje verslaafd aan geworden en in combinatie met een croissant is het een lekker ontbijt.Maar gelukkig kwam er al snel een ander dorp met een bar., dus het is nog goedgekomen.
Gisteravond ontmoette ik Helena uit Amsterdam die naast mij zat op een terras en vroeg of ik uit Nederland kom.Ja dus , en ik zei dat ik haar nog niet eerder had gezien onderweg.
Zij logeerde ook bij de Nonnetjes ,maar dan in een hotel dat ze ook runnen.Het is tenslotte vakantie en zij heeft de voorkeur voor hotels.Zoals gezegd ....ieder het zijne.
Ik vind het prima in een hostel,zeker gezien het prijsverschil en je hebt toch meer contact met medepelgrims dan in een hotel.
Zo kwam ik later in de hostel Michael uit Wenen weer tegen , die net met zijn vrienden ging eten en hij vroeg of ik wilde aanschuiven.Nou, dat wilde ik wel.......ondanks dat ik eigenlijk net gegeten had prakte ik nog even een flink bord spaghetti naar binnen.Het nonnetje liep een beetje heen en weer en zij dat we op moesten schieten omdat het bedtijd was.Toen ik snel aan de afwas begon zei ze dat ik het moest laten staan , maar ik was bijna klaar.Toen ik boven op bed lag hoorde ik haar nog lang de vaat opruimen.

Zijn vrienden hadden die dag een inhaalrace gehouden en hadden maar liefst 50 km gelopen.
Een van hen ,Adam  is sinds 18 Mei onderweg uit Polen , ongeveer 3700 km tot Santiago de Compostella.
Dat is even andere koek en ik zei hem dat ik respect voor hem had.1000 km meer dan ik en 12 dagen later begonnen,En.....ik denk dat hij ver voor mij arriveert, maar het is geen wedstrijd.

Het is op het ogenblik een lekkere temperatuur ,36 + en je moet niet te lang blijven lopen omdat je bijna geen afkoeling hebt , ondanks de liters water die naar binnen gegoten worden.

Hoop niet dat het zo heet blijft , anders moet ik nog vroeger weg en lopen we in het donker en omdat Sabine en Larissa allebei nachtblind zijn volgens mij , is dat geen optie en is de weg soms moeilijk is te vinden

Zo ........Hasta delleuro , of zoiets .

Oja , kom ik net dat Spaanse stel tegen en vertelde zij mij dat ik zo lag te snurken vannacht, niet te geloven zeg haha dat doe ik anders nooit .
Al met al mogen we blij zijn dat de politie niet is binnengevallen vanwege burengerucht.......

1 opmerking:

  1. Nou Larissa is het gewend he om in het donker te lopen.Maar inderdaad als je in de nacht gaat vertrekken weet ik niet of ik dan al op je schouder mee reis. Ik hoop dat het snel een beetje afkoelt voor je, want hier vind ik de temperatuur al niet leuk laat staan als je zo aan het lopen bent. Heel veel succes de komedne dagen |Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen