zaterdag 4 augustus 2012

Gelukkig viel het mee.....

Na mijn onfortuinlijke duik in een waterafvoerput gisteren had ik toch wel veel last van mijn rechterknie,maar gelukkig had ik nog zalf en mijn medepelgrim Voltare.
Nadat ik lekker gegeten had in Mont De Marsan was ik naar de refuge gestrompeld en dacht niet dat ik vandaag kon wandelen.Na het innemen van de Voltare ben ik gaan slapen ,maar iedere keer dat ik mijn been bewoog deed het verrekte zeer.
Vanmorgen bij het opstaan was de pijn al aardig weggezakt en ben ik toch maar van start gegaan, en de etappe van vandaag was gelukkig vanwege de ligging van de refuge's maar 17 km dus dat was het proberen waard.
Emiel had gisteren nieuwe schoenen moeten kopen en was ook voorzichtig omdat ze nog ingelopen moesten worden.Vanmorgen nog een pilletje genomen en mijn knie met zalf gemasseerd en ik had bijna geen last.Het was een pak van mijn hart ,voor hetzelfde geld had ik weer moeten blijven herstellen en dat duurt weer een paar dagen.

Onderweg was het bewolkt en dus prima wandelweer en de wandeling ging vandaag naar Hagetmau ,waar een jaarlijks feestweekend aan de gang is.Het schijnt iets met stierenvechten te maken te hebben en de gehele jeugd loopt hier in aangepaste kledij rond.Overal zijn barretjes en terrasjes en tijdens onze intocht trokken we nogal de aandacht en wilden vooral met kabouter plop op de foto.Gelukkig hoefde ik alleen maar te kijken en luisteren naar het gebral van de plaatselijke jeugd.Wel leuk hoor .

Onderweg naar hier kwamen we in Horserieu, waar een barretje was , maar toevallig werd de dochter van de bareigenaars gedoopt en was de bar gesloten.Dus geen koffie onderweg ,het kan niet altijd meezitten zullen we maar zeggen.We hebben vlakbij de kerk maar even pauze genomen en wat gegeten en konden zo het feest nog een beetje meemaken.

En nu moeten we noodgedwongen feestvieren met al die aspirant stierenvechters.
Je kan wel merken dat we al dichtbij Spanje komen, ook het landschap is erg zuidelijk met palmbomen en zelfs soms bananenplanten....

Het is wachten op de Spaanse schonen.........

5 opmerkingen:

  1. Anoniem19:49

    Nou Geert dan wordt het tijd om klappen en stampen met je voeten te gaan oefenen, zo vlak bij Spanje misschien moet je nog een Flamingo dansen met zo'n Spaanse schoone, maar pas op je knie :-),grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het een beetje meevalt met je knie!
    Wij waren pas in de buurt van de Wouwse Plantage en daar kwamen we Meneer de Bruin tegen! Hij was op zoek naar zijn vrouw, dus ik heb hem maar naar Frankrijk gestuurd... maar hij heeft haar blijkbaar nog niet gevonden? ;)
    Het gaat nu lekker opschieten, nog even en Frankrijk ligt achter je!
    Succes weer bij je volgende tippel,
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem13:07

    Blij dat het meeviel je blessure. Ongelofelijk dat je al bijna in Spanje zit. Sterkte verder en kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem10:16

    Geert, sorry, maar moet toch weer ff lachen, is puur leedvermaak, want in een rioolput vallen is ook niet echt lekker. Voor meneer de Bruin was het misschien de goeie plek, maar niet voor jou.
    Maar super zover als je al bent. Misschien zit je nu al in Spanje, zal wat drukker zijn dan tot nu toe. Heeft ook weer zijn voordelen moet je maar denken.
    Geert succes , Gewoon lekker door blijven stappen
    Lieve groet tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieneke13:48

    Hoi Geert, Had veel erger met mevr de Bruin kunnen aflopen, stel je voor dat je naast haar was gaan liggen. Neem de knie en enkel maar in 8. En in Spanje verstaat niemand je dus dat komt wel goed. Succes verder Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen