woensdag 15 augustus 2012

Fiesta elke dag........

Ik weet niet wat er aan de hand is hier ,overal waar ik kom is het fiësta en ook vaak nog siësta.
Vanmorgen was ik uit Torres Del Rio gewandeld waar ik gisteren beland was omdat ik niet weer zo'n stierenpestfeest wilde meemaken in Los Arcos en dus maar 7 km was doorgewandeld.Het was daar heerlijk rustig en ik had 's middags een Amerikaanse dame ontmoet die nu in Schotland woont en een stukje van de Camino loopt.Om het maar even ingewikkeld te maken.
Toen ik later ging eten in het restaurant kwam ze toevallig ook binnen en hebben we samen de hele avond op het terras doorgebracht met eten , drinken en praten.Was erg gezellig .
Karen heet zij en ze vertelde dat ze de afgelopen nacht ergens in het veld had doorgebracht en veel van de sterrenregen heeft gezien die de afgelopen dagen plaatsvond.Was gelijk jaloers ,maar je kan niet alles hebben.
Tenslotte had ik midden in een snurkconcert gelegen, dat kan ook niet iedereen zeggen!!!!!

Vandaag ging ik naar Logrono , maar omdat het daar ook zo feestelijk was en ik nogal vroeg daar was ben ik samen met Michael uit Wenen nog 14 km doorgelopen naar Navarrete.Vanmorgen toen de zon opkwam achter de bergen was de hemel rood verlicht ,wat door de bewolking die er hing echt een feestje was.Prachtig gezicht en ik schoot gelijk nog maar een rolletje vol.Kost niets extra's tenslotte.
Vlak na Logrono ging het door een soort park met dennenbomen en een waterpartij ,wat niet echt inspirerend was.Vond het er niet echt fijn maar later veranderde het in een landschap met druiven en andere fruitbomen.
Het viel mij op dat de druivenbomen een stuk ouder waren dan in Frankrijk en dat er toch in de loop der jaren veel tussenuit gevallen waren.Wat dat betreft doen de Fransen het anders.
Volgens mij is het hier nog meer handwerk en toch is de Spaanse wijn echt spotgoedkoop.

Op een gegeven moment liep ik langs de snelweg en tussen mijn pad en die snelweg was een hek met gaas.Het hele hek was door mij voorgaande pelgrims versierd met kruizen gemaakt van takjes en ander materiaal.Erg apart dus.Vaak zie je ook stapeltjes stenen die de pelgrims op creatieve wijze opstapelen.Het zijn ook net mensen die pelgrims en vooral kuddedieren.Begrijp af en toe hun beweegredenen ook niet helemaal ,maar dat zal wel aan mij liggen en ze zijn tenminste nog effe lekker bezig.

Tussendoor was ik nog een soort van goeroe tegengekomen die vanuit een hutje zijn volgelingen tot zich riep, en hen een appeltje en koekje voorzag.Snapte niet helemaal wat hem  er toe bewoog om dat te doen.
Ik geloof niet in gratiessss........
Nu ben ik dus Navarrete en ga morgenvroeg extra op mijn hoedje letten.

Door al die feesten lijkt het altijd wel zondagmorgen.



3 opmerkingen:

  1. Ondertussen heb je vast al wel veel rolletjes vol, ik ben benieuwd!!
    Het is hier ondertussen ook tropisch warm!
    Succes weer met je volgende tippel, maak je hoedje maar vast met een touwtje ;)
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem13:00

    Hoi Geert,
    Jij maakt grote stappen voorwaarts! Je gaat als een trein. Ik denk dat je nu ergens bij Cirena bent. Daar is een geinige, kleine albergue Virgen del Camino met hospitalero Pedro. Staat niet in de gids, misschien is het wat , of je bent er al voorbij.
    In ieder geval weer succes
    Gr.tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor Geert om je zo te kunnen blijven volgen en wat ben je al ver!Hoop dat je vanacht weer zo'n rustige slaapplek kunt vinden Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen