zondag 12 augustus 2012

Ben op de knieen gegaan.........

Vanmorgen ben ik op mijn knieën gegaan en niet voor die mooie Spaanse politieagente van gisteren maar om dat een of andere dronken Spanjool het leuk vond om mijn hoedje te pikken en ik dat niet echt leuk vond.
Ik was vroeg vertrokken en wandelde het centrum van Pamplona uit en kwam een groepje jongelui tegen die genoeg gezopen hadden en er zin in hadden om pelgrims te pesten.
Er ontstond een kleine schermutseling en ik was duidelijk de mindere met dat halve varken op mijn rug en kwam op mijn knieën terecht.Mijn hoedje had ik terug en mijn knieën waren geschaafd.
Maar ik heb geen huwlijksaanzoek gedaan.
Maar ja het bracht mij wel bij de realiteit dat het zondag is vandaag.Zonde van je energie zoiets .......

Vandaag van Pamplona naarPuntoDel Reino ,wat een redelijk route was langs windmolens en mooie landschappen.Heb alleen Pancho en Don Quichot gemist , die werken niet op zondag.
Na een aantal uren kwam ik bij Punto Del Perdon ,pardon? ja Perdon maar dan met een streepje boven de O.
Daar heb je een mooi uitzicht naar alle kanten en staat een mooi monument met pelgrims in silhouet.
Dus iedereen staat weer op de foto........
Onderweg heb ik nog twee nieuwe adoptiedochters aan de familie toegevoegd ,Ester en Suzanne , zusjes uit Limburg en Amsterdam.Gelukkig zijn ze netjes opgevoed en wachten op papa als hij even achterblijft en hoef ik niet te rennen.Ze lopen allebei op teenslippers omdat hun schoenen pijn aan hun voeten doet, maar het gaat prima.Gisteravond kwam ik nog de broer en zus uit Amsterdam tegen die ook allebei op teenslippers liepen ,maar die hebben afscheid genomen van de Camino en dus ook van mij.Ben helaas erg slecht in het onthouden van namen dus ..............sorry.Maar was onder de indruk van hun prestatie ,zo snel en ogenschijnlijk nonchalant zoals zij zonder problemen over de bergen vlogen.
Ik denk dat het een nieuwe trend word de Camino op teenslippers, mischien krijg je dan zelfs een ander certificaat.

Gisteravond was ik een beetje plakkerig en ging pas om 9 uur de stad in om wat te eten,Ik zat helemaal alleen in een restaurant , maar 10 minuten later was het ineens vol.Moet er nog wel aan wennen aan de Spaanse gebruiken.Dus hier eten ze nog later dan in Frankrijk.

Hasta la pasta

3 opmerkingen:

  1. Anoniem18:33

    Hola Geert,

    Wat een eikels die jongelui, maar gelukkig ben je er toch nog redelijk vanaf gekomen. Met zoveel pelgrims op dezelfde route heeft wel het voordeel dat je meer keus hebt in het kiezen van een gezellige medewandelaar(ster). Van Pamplona naar Santiago is op de kaart hemelsbreed 560 km. Maar zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Je schiet in ieder geval al lekker op, al wegen de laatste loodjes natuurlijk wel het zwaarst. Geert succes verder.......... Pierre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem18:37

    Ha die Geert, wat heb je toch rare mensen op deze wereld. Maar ja gelukkig heb jij je hoedje terug en die Spanjool a ach who cares. Je bent al erg ver hoor. Hoelang moet je nu nog? Voor nu sterkte en geniet verder van Spanje. Grtjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Barbara09:56

    hoi Geert, ik ben blij dat je je hoedje weer terug hebt, het hoort zo bij jou. En je zou je geluksschelpje ook verloren hebben. Die moet je nog even beschermen tot Santiago haha. Hoop dat het met je knieën meevalt.
    Ga vast maar oefenen op de Spaanse slag, ipv de Franse slag.Heb je al een schoenmaker gevonden? Anders moet je ook mee gaan doen met de nieuwe trend ;-). Wel gezellig dat we er weer 2 adoptie dochters bij hebben. Geert, wandelse en geniet van al het moois om je heen. Liefs en kus Barbara

    BeantwoordenVerwijderen