dinsdag 28 augustus 2012

Ben het echt zat........

Al dat vliegend en kruipend spul,en ze bijten steken of kriebelen nog ook.
Tijdens het wandelen word ik telkens achtervolgt door kleine en grote vliegjes die rond je hoofd vliegen,en zelfs op mijn brillenglazen gaan zitten.Heel irritant en dus een soort van vervelend.
Als je ligt te rusten of zit zijn de grotere exemplaren aan de beurt die op je eten ,benen en armen komen zitten.En nu hebben we ook nog van die gestreepte rakkers die aan alles meedoen, op je broodje gaan zitten en stukjes er vanaf knagen,om je kop blijven zoemen enz.....

Toen ik in Frankrijk liep had ik al veel last van muggen ,die telkens een bloedmonster namen en teken die meeliften en zich ook volzogen.En dan niet te vergeten die mieren die overal waar je wilde gaan zitten erg duidelijk aanwezig waren en over je heen liepen.
Maar nu heb ik het helemaal te pakken , bedbugs oftewel bedwantsen.......Je krijgt ze gratis van de refuge en je mag ze zomaar meenemen in je slaapzak.
Vanmorgen zag ik dus tot mijn schrik dat ik onder de bulten zat en niet een paar ofzo , maar over mijn hele lijf wel honderd.Dus kun je wel begrijpen dat ik uit mijn hum ben.Al mijn kleren gewassen en mijn slaapzak,mijn rugzak in een plastic zak gedaan en een spuitbus desinfecterend middel erin gespoten.
Zalf gehaald tegen de jeuk en ga zo maar door.Nu maar hopen dat het helpt.

De wandeling vanmorgen begon leuk , de hospitalliare was haar tijd verslapen en Betty haar kousen hingen achter gesloten deuren te drogen.En.....ik wilde ontbijten omdat er de eerste 3 uur niets te eten of te drinken viel op de route.Ik ben op een gegeven moment maar gaan lopen en werd ingehaald door de Hospitaillaire die inmiddels wakker was en Betty met de auto bij mij bracht.

De reis ging vandaag Villar de Mazarife naar Astorga en onderweg kon je de bergen al zien. Het landschap veranderde van landbouw naar bos en heide en we stegen alvast een stukje.
Onderweg kwam ik nog Helena uit Amsterdam tegen die ik al eerder ontmoet had en toen vertelde dat ze in hotels sliep .Achteraf verbaasde het mij dat ze al zover gekomen was , omdat ze kortere stukjes deed dan ik , maar ik geloof dat het tempo er bij mij nu wel uit is onderhand.Maar Helena was ook helemaal weg van de Camino (nou ja  ze loopt er nog gewoon) en was dolenthousiast over de dingen die ze meemaakte en de mensen die ze ontmoette.Wij vroegen ons samen ook af hoe we ooit weer ons gewone leven moeten oppakken
Heb tenminste morgen voordat ik weg kan nog even een klus te klaren met het opnieuw inruimen van mijn tas en hoop dat alles een beetje droog is.

Astora heeft een gigantische mooie Kathedraal  met daar naast een minstens even mooi Bisschoppelijk paleis dat door Gaudi is ontworpen.Tegenwoordig is het een museum , welke ik graag bezocht had maar door dat bedbug gedoe helaas geen tijd voor had.

Nouja , morgen weer een dag en dan nog maar 250 km te gaan volgens de bordjes.
Overigens valt het klimmen nog wel mee , ik was even vergeten dat we al op 600 meter hoogte lopen , dus maar 400 meter moeten klimmen.

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat kan ik begrijpen dat je er uit je hum van raakt van al dat vliegend en kruipend ongedierte!
    Ik ben al niet vrolijk als er een mug bij mijn oor zoemt als ik lig te slapen!
    Hopelijk kom je nog campings tegen, waar je lekker in je tentje kunt slapen!
    Maar toch schiet je lekker op zo hoor, vergeleken bij wat je al gelopen hebt is dit nog een kippestukje, 2 x de Omloop!!
    Die is afgelopen weekend weer gelopen!
    Geert, succes weer met je volgende hobbel
    liefs van je zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieneke18:55

    Hoi Geert. Wij geven onze hond druppeltjes in haar nek tegen al die ongewenste, kruipende en prikkende beestjes, misschien een ideetje. Flink winden laten is ook een oplossing dus hub aan de uien en knoflook, is ook goed voor de darmen. Nog even vcol houden en je kunt weer in je eigen bed.
    Groetjes Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen