woensdag 22 augustus 2012

Was gelijk de weg kwijt.............

Gisteravond na het vertrek uit het restaurant waar ik op internet zat was ik gelijk de weg kwijt naar de herberg waar ik sliep.Inmiddels was het donker geworden en had ik verder nog weinig gezien van Bobadilla de Castille.
Gelukkig kwam ik nog iemand tegen die me bij de hand nam en een duwtje de goede richting gaf.
Het is altijd vervelend als je net ligt te slapen en iemand komt te laat binnen en je wakker maakt.

Zoals pas in Burgos toen drie Italianen te laat waren en ook nog een half uur stonden te bakkeleien over het feit dat ze niet eerder weg mochten dan kwart over zes.

En toen er ook nog een uitgebreid ging telefoneren was ik bijna in staat voor een volkerenmoord.
Maarja he , negatieve energie hebben we niets aan.

Gisteren liep ik een stukje samen met een Schotse dame die in Burgos gestart was en het nogal moeilijk had.Dus bleef ik bij haar voor een beetje gezelschap en peptalk.Op een gegeven moment hebben we maar een siesta ingelast en zijn samen onder een boom in slaap gevallen.Eerder op de dag hadden we eindelijk weer een beetje klim van belang met omhoog 12% en dalen zelfs 18%.
En dan krijgt Geertje het weer naar zijn zin natuurlijk.Gewoon die beloning van het uitzicht en voldoening van de klim geeft mij extra energie.

Hetzelfde had ik vanmiddag op de laatste 6 km op weg naar Carrion de los Condes.Weer was ik de Schotse dame tegengekomen en was blijven zitten op het terras tot ze verder ging.Maar dat ging echt stapje voor stapje en de conversatie was al niet geweldig maar werd steeds eenzijdiger.
Ik keek naar rechts waar een heel veld zonnebloemen hun kop lieten hangen,en toen naar links waar mijn Schotse dame een aardige imitatie weergaf van zo`n zonnebloem en ben maar langzaam doorgelopen.
Maar inmiddels was het wel weer een graadje of 37 geworden en ik voelde mij steeds beter in die hitte en ben gaan sprinten naar het stadje.Heerlijk , en zag zelfs een bordje camping staan en ben nu eindelijk weer eens aan het kamperen.
Geen snurkers om mij heen , geen ritselende zakken om 4 uur 's ochtends  van vroege vertrekkers en geen angst voor bedwantsen en........hopelijk minstens 10 graden koeler vannacht.

Twee dagen terug hebben we weer een record scherp gesteld.Bijna 30 graden `s nachts om 4 uur, was het hoogst gemeten in 70 jaar.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je weer een keer kon kamperen, het lijkt me met deze temperaturen ook prettiger om buiten te slapen dan op een slaapzaal. Met de auto hoef je nog maar 4 1/2 uur te rijden .... lopend is het ietsje verder.....;)
    Succes weer met je volgende tippel
    liefs van je zus!!

    BeantwoordenVerwijderen