maandag 27 augustus 2012

Gelukkig gaat het beter

Na mijn bezoek aan de drogiste gisteravond die mij pilletjes voor mijn maag heeft gegeven gaat het al een stukje beter met mijn maag.Vandaag nog rustig aan gedaan en geprobeerd regelmatig wat te eten en vanavond zelfs een drie gangen diner overleefd.
Dus het gaat de goede kant op.En dat moet ook , want na morgen komen er weer bergen van importantie , 1000 meter de lucht in is tenslotte niet niks.
Gisteren verbleef ik bij de nonnen in Leon , Convent de Santa Maria de Las Carbajalas.160 bedden verdeeld over twee slaapzalen,een voor de dames en een voor de heren.Dat was weer een nieuwe ervaring voor mij omdat het meestal gewoon gemengd is.
En de nonnen hadden er flink de wind onder.Om half tien lag ik al in bed toen een van de nonnen de slaapzaal binnenstoof om ons te manen om de pelgrimsmis bij te wonen.Iedereen werd de kerk ingedreven en kreeg na afloop weer de zegen na.Heb ik gehoord .........want ik voelde me niet echt capabel om mijn bed uit te komen.
´S nachts was het weer een herrie vanjewelste met een Fransman die helaas vlakbij mij sliep als winnaar in het produceren van decibels ,ik kreeg bijna de neiging om zachtjes de verstikkingsdood te laten intreden.Zulke mensen zouden gewoon buiten gelaten moeten worden.Vanmorgen na het ontbijt vertrokken en nog even afscheid genomen van diverse mensen die stopten en koffie gedronken in een bar.Even de stad bekeken op de weg naar buiten , wat erg mooi was en weg was ik.Betty uit belgie was weer bij me en kletste natuurlijk weer de oren van mijn hoofd.Onderweg nog enige stops gehouden om wat te eten en te drinken en algauw kwamen we Sarina uit Stuttgart tegen die die morgen in Leon voor het eerst gestart was.Gezamenlijk bereikten we Villar de Mazarife en vonden daar een refuge bij een bar , die ook maaltijden verschaft.Oftewel alles ineen en dat scheelt weer zullen we maar zeggen.Keurige kamers , badkamer is ook prima en binnenplaats achter de bar.Wat wil je nog meer.

Bij het binnenkomen van het plaatsje zag ik een groot mozaïek en in mijn boekje stond dat de maker hiervan ook werk in de kerk had , maar helaas was die dicht.Het is trouwens een vreemd boekje ,de ene dag is de etappe 19 km en de volgende dag ,zoals vandaag 38.Dus moet je het zelf maar anders indelen.
Er zijn vele boekjes en telkens is de afstand tussen twee plaatsen verschillend.Hetzelfde geldt voor de borden die je onderweg ziet ,naar Santiago nog 287 km en 5 km verder 307.
Nou ja het maakt mij niet uit , je moet toch tot de Kathedraal lopen en die zal best nog wel op zijn plaats blijven staan

4 opmerkingen:

  1. Anoniem22:45

    Hoi Geert, fijn om te lezen dat je maag weer beter gaat,want je hebt nu je krachten nodig voor de laatste''loden''. Knap hoor dat je het zo volhoud! Doe voorzichtig en heel veel succes!! Liefs Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi geert, fijn dat het met het spijsverteringskanaal weer een stuk aangenamer gaat wetende dat jij altijd al snel afscheid neemt van mevr. de bruin lijkt het me toch wel prettig dat het nu weer op het normale tempo mag gaan. Ook moet er inderdaad voor die bergen wat extra calorieën direct in je lichaam worden geplaatst en niet in de rug zak.Afvallen was in jouw geval toch al decadent, meneer spiering dus hub eten die hap en nog een hapje erbij.
    Leuk die boekjes die de afstand lekker flexibel houden, blijft het nog leuk spannend door.
    Succes verder
    Groetjes Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geert,

    de kortste afstand is nog 294 km, volgens google maps en daar mag je volgens hen 61 uur over doen.
    Of, zeggen ze "ga met het OV, 9.43 uur (bus 3 x overstappen)".
    Maar ik denk dat jij die 300 km nog wel lopend doet...
    Probeer lekker te eten, zodat je broek nog een beetje blijft hangen, want voor een nieuwe garderobe, heb je na 3 maanden onbetaald verlof vast geen peseta's meer over ;)

    Succes weer met je volgende tippel!!!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem19:23

    Hoi Geert, fijn dat je weer een beetje opknap en dat je maag weer "rustig" wordt, wens je veel succes met de komende bergen en de nog komende kilometers.

    Grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen