zaterdag 11 augustus 2012

Geen stier gezien......

Vandaag ben ik geĆ«indigd in Pamplona , bekend van het stierenrennen maar ben er in de straten niet een tegengekomen.Zag we een bloedmooie Spaanse politieagente met knuppel.Blijf het een rare combinatie vinden.
Gelukkig was het niet zo heet als gisteren en de thermometer ging niet verder dan 30 graden.En we hoefden niet echt veel te klimmen, dus het was te doen.
Gisteren in de refuge municipal geslapen en ik had het geluk om het laatste kamertje te hebben en moest dat delen.Maar dat was niet erg hoor , het waren drie leuke meiden, uit Ierland , Zuidkorea en Frankrijk en ze spraken allemaal een soort van Engels.
Hoorde vroeger wel van mensen dat ze erg veel geld kwijt waren als ze een kamer met drie meiden deelden , maar ik was 6 euro kwijt.Maar dat schijnt toch anders te werken.
De mensen na mij lagen op een matras op de grond en betaalden 4 euro..Maar hoe dan ook het was overal te heet en sommigen gingen zelfs met matras en al buiten liggen.
Een zweterig nachtje dus.
Voor mij is het wel erg wennen tussen al die mensen,totdat ik in St.Jean de Pied de Port kwam zag ik nooit meer dan een pelgrim of 5 bij elkaar en nu honderden.
Ben nu ook wel moe van de hitte, in combinatie met slaapgebrek en word er zelfs chagrijnig en emotioneel van.Of kan ik niet goed tegen afscheid nemen?Wie zal het zeggen.
Elke dag zie je weer anderen (en vaak ook dezelfde mensen)en ze blijven je maar een Bon Camino wensen.Heel fijn hoor en ik doe mijn best.Kan me hier in Spanje net zo goed redden met mijn gebrek aan Spaans dan in Frankrijk zonder Frans.

Vanmorgen vertrok ik vrij vroeg en er was nog geen cafe open voor koffie en ontbijt.De eerste twee plaatsen was er ook niets , dus in het derde plaatsje na zo·n 10 km was het een drukte van vanjewelste en stopte iedereen voor koffie.Zelfs sommige voor hun eerste biertje......

Onderweg nog even een mooi oud kerkje aangedaan en heb even de klok mogen luiden.
Dus nu heb ik hem gehoord en weet zelfs waar de klepel hangt.
In Pamplona zit iedereen verspreidt over 3 refuge ·s die vrij ver van elkaar liggen en is het hele gezelschap een beetje uit elkaar gevallen.Lekker rustig is het niet echt ,er slapen er hier bij Jezus en Marie zo·n 200

Dus dat word weer lekker zweten en snurken maar gelukkig snurkt er maar een het hardst...............

3 opmerkingen:

  1. Anoniem21:43

    Geert, wat een superprestatie zet jij al neer. Het zijn dan niet de Olympische spelen, maar je hebt nu al een gouden plak verdiend, topsport beoefen jij!
    Het is behoorlijk drukker hier dan in Frankrijk, maar dat heb ook weer zijn voordelen, moet je maar denken. Veel albergues, meer wc's , da' s ook wel fijn voor mijnheer de Bruin . En Geert lekker Santiagotaart met amandelen eten, kom je misschien weer een beetje op gewicht.
    Heel veel succes weer en ik stuur je hier vandaan een steuntje in de rug.
    Ciao tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara09:27

    Lieve Geert, ik ben het helemaal met Tineke eens, wat een prestatie!!!!En dat met die hitte. Misschien moet ik hem ook gaan lopen om gewicht kwijt te raken haha. Jouw gewicht wil ik ook wel hebben. Jij nu meer eten en ik wat minder. Geniet van al het moois om je heen. Ik was blij je stem even te horen vanmorgen.
    Liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geert, fijn dat je geen stier hebt gezien, want je had vast geen rode lap om met de stier te vechten ;)
    Even voor de statistieken: vorig jaar augustus en ook in september zijn er ongeveer 25.000 pelgrims aangekomen te voet en over het hele jaar 2010 272.000 (dat was dan wel een Heilig Jaar), dus het is niet zo vreemd dat je zoveel mensen tegenkomt....
    Gelukkig heb je de meest kilometers al in je benen zitten, maar er komen er nog zat, heuveltje op heuveltje af in de hitte....
    Ik wens je weer veel succes met je volgende tippel, dit is een reis die je nooit zult vergeten!!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen