donderdag 9 augustus 2012

Dochter geadopteert.......

Het is nu officieel , ik heb een franse dochter geadopteerd.Vandaag heb ik een geweldige dag doorgebracht in de Pyreneeën ,24 km en lekker klimmen.Vanmorgen op tijd vertrokken uit St.Jean de Pied de Porte vanwaar het 7 km omhoog ging tot ik de eerste gite anex cafe tegenkwam.Ik ontmoette daar Blandine uit Parijs en de rest van de dag hebben we al keuvelend lopen genieten van de mooie omgeving.Het klimmen bleef maar doorgaan en uiteindelijk gevolgd door een pittige en lange afdaling zo het dorp in.
Gisteren in de refuge ontmoette ik twee mensen uit Amsterdam die hier een weekje kwamen wandelen,een broer en zus.Vanmorgen haalde ik hen in en zag tot mijn verbazing dat de jongen op teenslippertjes liep met een boodschappentas van A.H. Heel wonderlijk haalde zij mij in toen ik aan de koffie zat en de rest van de dag heb ik hen niet meer gezien.En ik denk dus zelfs dat ze ver voor mij hier in Roncevalle zijn aangekomen.
Wat nou .......je hebt wel goede schoenen nodig en je moet goed trainen hoor.!!!!!!!

Ieder doet het op zijn eigen manier.
Gisteren een beetje afscheidsborrel gehouden met Emiele,2 weken is wel genoeg samen, en Emiele heeft niet echt een reden nodig voor een borrel.We zaten per ongeluk in de tuin van de buren van de refuge , en de refuge mevrouw was niet echt blij.Maar gezellig was het wel.

Morgen weer een nieuwe dag.

Nu moet ik even iets aan de cashflow gaan doen , want helaas is mijn portemonnee leeg en is er geen geldautomaat hier.
En deze pelgrim moet ook eten.............

2 opmerkingen:

  1. Gezellig, een franse dochter... kun je nog beter Frans leren;)
    Ik heb je route even op Google Maps bekeken, ik weet niet of jij bijgehouden hebt hoeveel km je gelopen hebt, maar volgens mij zit je al ruim aan de 1500 km, dus het is nu nog maar een "paar" "heuveltjes" en dan ben je er.....
    succes met je volgende klim

    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geertje! Hahah wat leuk dat je ons noemt. Van iedereen die we zijn tegengekomen in de paar dagen die we hebben gelopen bij jij ons zeker bijgebleven.
    Heel knap wat je doet! Dat drukke in Spanje was ook niet echt ons ding, hou vol en nog heel veel plezier!!
    Groetjes Johanneke en Sander (de malloten uit Amsterdam)

    BeantwoordenVerwijderen