donderdag 2 augustus 2012

kadenge dang

De route van vandaag ging van Roquefort De Morsan naar Mont De Morsan , dus er was veel Morsan te zien vandaag.
Het begon goed met een mooie wandeling over de heide met hier en daar een dennenboom en veel varens , maar ook veel zand wat het wandelen er niet makkelijker op maakte.Volgens de beschrijving kwamen we geen plaatsjes van betekenis tegen en ik had me er al op ingesteld dat  het een koffieloze dag zou worden.Na een km of 10 stopte er een auto bij ons en een mevrouw vertelde dat in het volgende dorpje  , Bostens ,in de hal van de kerk een speciale ruimte was ingericht voor pelgrims die daar pauze konden nemen en koffie konden zetten.
Dat was effe lekker zeg , en het was ook nog een heel oud en mooi kerkje .Ze vertelde dat aan overnachtingsplaats nog gewerkt wordt , maar in de toekomst zal het een complete refuge worden.
Nou , ik denk niet dat ik er voor terug kom ......maar toch fijn voor de pelgrims die na mij komen.

De refuge in Roquefort was ook heel goed geregeld en alles zag er keurig uit.
Het was op basis van donativo , oftewel een vrijwillige bijdrage.

Nadat we Bostens verlaten hadden kwamen we in Gallieres waar ook nog een bar was , dus mijn koffie zat voor vandaag wel goed.

De laatste 10 km was weer over een voormalige spoorbaan , ditmaal een mooi geasfalteerd fietspad die in een streep kaarsrecht naar Mont De Marsan loopt.

Kortom een mooie bewolkte dag en weinig werk voor Larissa en  Sabine

2 opmerkingen:

  1. 10 km rechtdoor, is wel een keer makkelijk zo'n pad;).
    Kun je meestal goed slapen in de refuge's?
    Leuk je vanavond even gesproken te hebben!
    Veel plezier bij je volgende wandeling!!

    liefs van zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 10 km rechtdoor is inderdaad niet veel werk voor mij of Sabine hihihi. Is gelijk goede training voor de KM over de afsluitdijk maar ik vermoed dat je dan wel even iets anders aan je hoofd hebt.
    Veel plezier in Spanje verder (heb je ook nog een cursus spaan gevolgd?) geniet van het weer, de omgeving, het eten enzovoorts.
    Groetjes larissa

    BeantwoordenVerwijderen