donderdag 16 augustus 2012

Ieder op zijn eigen manier..........

Regelmatig spreek ik mensen die echt de Camino lopen op hun eigen manier,zoals de Belg met zijn camper en scooter waar ik laatst van vertelde.Soms zit ik even te rusten en komt het hele circus voorbij en zie ik al die rekverbanden  om knieën en enkels te ondersteunen of sporttape op de raarste plaatsen.
Pas maakte een Ierse adoptie kandidaat een kniebuiging voor mij om mijn voeten te te fotograferen toen ik op slippers door de stad schuifelde.Dacht eerst dat ze mij een aanzoek wilde doen , maar ze vond het zo'n koddig gezicht dat ik "witte sokken" droeg.
Moet ook toegeven dat het geen gezicht is.Ook mijn armen zijn tot en met mijn schouders bruin en de rest is spierwit.
Dus vraag ik me af hoe die mensen er straks uitzien met die rekverbanden en tape.
Naar als ik dan even zit en zie hoe iedereen afziet in de hitte en blaren en andere ongemakken heb ik daar wel respect voor en word af en toe zelfs emotioneel van.

Gisteren was ik in Navarrete en zag dat ze in een hotel een pelgrimsmenu hadden,wat eigenlijk overal wel goed en goedkoop is.En meestal inclusief wijn en water dus wat moet je nog meer.
Toen ik binnenstapte had ik al spijt maar toch ook wel honger en er zat helemaal niemand..Het was overal druk in de kantina´s en ik had geen ander restaurant gezien met een pelgrimsmaaltijd.Dus ik besloot te blijven.
De ober bleek een gigantische hekel te hebben aan zijn werk en smeet het eten op tafel en toen ik vroeg of hij haast had ontstak hij in een tirade die ik hier niet ga herhalen.
Even later kwamen er zes dames binnen waaronder enige Nederlanders , en ik vertelde dat ze niet voor de gezelligheid moesten komen.Inmiddels had de ober al wijn ,water en brood op tafel gesmeten en was terug naar zijn hol.De dames begrepen de boodschap en zijn gelijk weer opgestapt.
Toen ontplofte de ober en heb ik van veilige afstand het geld naar hem toegeworpen en ben gevlucht.

Was even een domper ,speciaal omdat ik de avond daarvoor zo lekker gegeten had en nagetafeld met een leuke dame uit Schotland.Met een hele goede bediening.

Maarja , ik zei dus al ..........ieder doet het op zijn manier.

Vanmorgen vroeg vertrokken uit Navarret en zelfs nog genoten van een mooie sterrenhemel, en later een zonsopkomst die minder mooi was dan de dag ervoor omdat het nu onbewolkt was.

Gelukkig kwam ik na een kleine twee uur stappen een barretje tegen voor een ontbijt net.........koffie natuurlijk.Het schijnt dat de katholieke feestdagen lekker uitgerekt  worden want overal waar je een terras of bar ziet zit het vol met Spanjaarden.En is het iedere morgen weer een soort van zondagmorgen en hou ik mijn hoedje maar extra in de gaten.

Uiteindelijk ben ik aan het einde van de middag bij de nonnetjes in Santo Domingo De La Calzada terecht gekomen en heb volgens mijn boek een dubbele etappe gelopen.38 km bij een hoogste temperatuur van 36 graden.Morgen word het nog warmer en doe ik het iets rustiger aan.
Ik deel een kamer met een Spaans stel die vanmiddag al luid aan een snurkconcert begonnen waren.

Dus dat belooft wel iets moois te worden vannacht............



3 opmerkingen:

  1. Barbara10:22

    Hoi Gerardus, dus je doet ook al mee met de slippertrend. Zal idd een leuk gezicht zijn met je "witte sokjes" hihi. En wat die ober betreft, zo zullen ze wel veel klanten overhouden maar niet heus. Hoop dat je het vol houdt met die hitte, lijkt me niet prettig met zo'n half varken op je rug. En wie heeft het hardst genurkt??? Heel veel succes, pas op je hoedje en op jezelf. Kus en liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat wel lekker door zo!!
    Nog ff en dan kan Barbara naar je toekomen!! Wordt ook wel weer tijd na al die weken....
    Alles gaat hier ook door hè, de baby's groeien lekker door, het is hier ook lekker warm, de schoolvakanties zijn ook weer bijna over..... en jij loopt daar maar een hele prestatie te leveren!
    Knap van je hoor!!!
    En wat maak je veel mee zo!

    Succes weer met je volgende tippel
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem12:08

    Hoi Geert,

    Leest je Blog nog steeds met veel plezier, en ik neem mijn hoedje af voor je prestatie, zeker met de warmte waar je nu in loopt.

    Grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen